Zajęcia muzealne
- Aktualności
- Gościli u nas
- Oferta edukacyjna
- Plakaty z programem
- Sezon kulturalny
- Strona główna
- Wydawnictwa
- Zespół i pracownicy
Lekcje muzealne odbywają w dniach i godzinach otwarcia muzeum od maja do końca czerwca oraz od września do października. Zgłoszenia przyjmujemy co najmniej na 7 dni przed lekcją drogą telefoniczną lub mailową.
Oprócz kosztów lekcji grupy płacą również za bilety wstępu do muzeum (uczniowie/studenci – bilety ulgowe).* Dla słuchaczy Uniwersytetów Trzeciego Wieku oraz seniorów bilety wstępu do muzeum również w cenach ulgowych.
Uprzejmie prosimy o nie korzystanie z telefonów komórkowych w trakcie zajęć (zalecamy pozostawienie ich u opiekuna grupy).
Przypominamy, że Leśniczówka znajduje się w sercu Puszczy Piskiej, tym samym prosimy o odpowiednie zabezpieczenie uczestników zajęć przed kleszczami oraz komarami, tym samym odpowiedni strój (jeśli zajęcia odbywają się na leśnej ścieżce dydaktycznej).
O czym śnią psy?
Na podstawie wiersza Sen psa K.I. Gałczyńskiego
Cel zajęć: Uczniowie uczą się analizy i interpretacji utworu Gałczyńskiego, poznają historię psa, bohatera lirycznego wiersza oraz zastanawiają się o czym mogą śnić psy? Lekcja, w atrakcyjnej formie, dostosowanej do wieku, ma na celu nauczyć dzieci
Fikcja i rzeczywistość Zielonej Gęsi – jeden dzień z życia teatru
Cel zajęć: Uczniowie mają szansę spróbować swoich sił i umiejętności aktorskich na prańskiej scenie. Występowali na niej najwybitniejsi polscy aktorzy: m.in. Gustaw Holoubek, Zbigniew Zapasiewicz, Ignacy Gogolewski, Jan Englert, Piotr Fronczewski. Lekcja muzealna służy
Walizka Gałczyńskiego
Cel zajęć: Przybliżenie biografii poety oraz ukazanie wpływu danego miejsca zamieszkania lub pobytu na twórczość Gałczyńskiego. Podczas lekcji uczniowie analizują twórczość autora Zaczarowanej dorożki, odnajdują inspiracje poety oraz potrafią stworzyć mapę biograficzną w oparciu
Co w Puszczy Piszczy? O tym jak Konstanty widział Pranie latem, a jak słyszał zimą
Cel zajęć: Lekcja odbywa się na fragmencie leśnej ścieżki dydaktycznej „Śladami Gałczyńskiego”, gdzie poukrywane czekają na nich nie lada zadania! Podczas spaceru uczestnicy zapoznają się z mazurską, prańską twórczością poety (Kronika Olsztyńska, Sanie,
Leśne podchody literackie „Śladami Gałczyńskiego”
Cel zajęć: Wyprawa edukacyjno – przygodowa do Puszczy Piskiej, wokół leśniczówki Pranie. Zajęcia rozwijają sprawność ruchową, orientację w terenie, ale przede wszystkim pozwalają wykorzystać wiadomości o Konstantym Ildefonsie Gałczyńskim i jego pobytach na Mazurach zdobyte podczas
Monopol: Kup Pan Muzeum!
Cel zajęć: Plenerowa gra planszowa oparta na zasadach popularnej gry ”Monopol”. Jednak zamiast kupować miasta i budować w nich hotele, inwestuje się w polskie muzea literackie. Podczas rozgrywki natrafia się na ”szanse” popisania się wiedzą o literaturze
Z „Kroniką olsztyńską” przekornie przez las. Warsztaty interpretacji wierszy z zastosowaniem dramy.
Cel zajęć: – integracja grupy– kształcenie zdolności dialogu z autorytetem– rozwijanie wyobraźni– uświadomienie wielości konwencji wypowiedzi literackiej i scenicznej Lekcja odbywa się w leśnej scenerii na jednej z ulubionych ścieżek spacerowych K. I. Gałczyńskiego.
Wiersz – znak graficzny – gest aktorski
Cel zajęć: Uczestnicy poznają pojęcia takie jak symbol, ikonografia, czym jest uproszczony przekaz wizualny, skrót myślowy, skojarzenie, czym jest i czemu służy plakat/afisz. W trakcie lekcji tworzymy grupę teatralną i grupę plastyczną. Wspólnie
Obrazy, które współtworzy flora
Cel zajęć: Nie tylko farbami „malujemy” obraz. Powstaje on również poprzez użycie innych tworzyw, na przykład tych, które podtyka nam przyroda. Farby są tworzywem przetworzonym, te florystyczne – naturalnym. Uczestnicy lekcji
Poezja przy ognisku
Cel zajęć: Wspólne przygotowanie ogniska, gdzie otoczeni pięknem natury, w blasku ognia czytamy i rozmawiamy o najpiękniejszych utworach Gałczyńskiego.Treść zajęć dostosowana do grupy wiekowej Wiek: szkoła podstawowa – szkoła średnia, seniorzyIlość uczestników: do 40 osób.Czas trwania: